Benvinguts i benvingudes,

Aquest és el blog de la classe d'EI5 B de l'Escola Isidre Martí d'Esplugues de LLobregat. És una finestra oberta
de la classe a les mares i pares, a les àvies i avis, als tiets i tietes, als germans i germanes i a totes i tots que vulguin seguir-nos.


L'objectiu és que pugueu saber tot el que fem i així des de casa pogueu incidir en l'educació dels vostres fills i filles de manera que compartim família i escola totes les vivències i aprenentatges. Vosaltres i nosaltres volem ajudar-los a crèixer i aquí estem tots unificant esforços.

Espero que el seguiment sigui una tasca agradable per vosaltres perque per mi és un plaer.









dissabte, 9 de febrer de 2013

EXPERIMENT AMB L'AIGUA-GEL-VAPOR (SEGON CURS PRIMÀRIA)

El divendres al matí les profes de l'escola vam canviar de grup d'alumnes, la Pilar va agafar els nens i nenes de segon curs B i els hipopòtams van anar a la classe de segon B amb el profe Josep.
Vam fer experiments amb l'aigua, el gel, el vapor, Canvis d'estat de l'aigua.

Van començar parlant de la neu perque la Mei va explicar que el cap de setmana s'anava a la neu.
Van explicar moltes coses que sabien sobre la neu, els flocs de neu, el gel, la temperatura.

Van parlar després dels glaçons que són aigua que al congelador es congelen.

Ens vam preguntar si pesava més l'aigua o el glaçó i vam aprofitar per pesar 4 glaçons gelats i 4 líquids.

La balança ens indicava que quasi igual.

Vam posar dos glaçons a dins d'una ampolla amb aigua calenta i suraven, això vol dir que pesen menys que l'aigua.
L' amplolla que estava amb aigua calenta es va refredar una mica

També vam posar uns glaçons al morter per tal de fer trossets petits de gel i vam agafar un trosset cadascú/na per posar-nos a la boca: al cap de poc es va fondre en la nostra boca i va quedar només aigua.
fresqueta. El morter també va quedar tot líquid amb els glaçons sobrers.

A l'ampolla amb aigua molt calenta, al començament li van posar al damunt un plat amb glaçons i vam representar uns núvols freds que provocarien la pluja durant els minuts següents. Així va ser i de quand en quand queia una goteta de pluja o aigua condensada.

Vam parlar del mar a l'estiu, el vapor d'aigua, els núvols freds en les alçades, la temperatura més baixa a les altes muntanyes perque estan més allunyades del centre de la terra, la pluja, la neu i el cicle de l'aigua sencer.

Vam gaudir molt i en finalitzar tot això vam completar una fitxa amb els conceptes principals i vam voler dibuixar tots els materials empleats.

Va ser una classe molt simpàtica i profitosa.

Durant la setmana vinent aquesta experiència la repetirem amb els hipopòtams perque estem en el any de l'aigua.



Classe de segon B de primària  i la Pilar

6 comentaris:

Rosario Vilalta ha dit...

Hola Pilar, ja he vist totes les entrades de hui, molt treballadora!
M'agradat un gadget de lectoescriptura que tens i vaig a compartir-lo al meu blog. Gràcies

Ana Martinez ha dit...

Sin duda una experiencia fantástica. Seguro que los peques aprendieron un montón. Un biquiño.

Pilar Labalsa López ha dit...

Rosario, pots agafar el que t'agradi. Estem per això.
Salutacions

Pilar Labalsa López ha dit...

Los niños de segundo disfrutaron tanto como yo. Gracias por tu comentario. Petons

Rosario Vilalta ha dit...

També volia donar-te les gràcies pel regalet, em va fer molta il·lusió. Un beset.

Pilar Labalsa López ha dit...

Aquestes coses fan molta il·lusió. M'agrada que estiguis contenta. Petons